Jakie typy tłumików używane są do tuningowania wydechu
- 22 listopada 2024
Zawieszenia przeciętnych samochodów osobowych są projektowane w taki sposób, żeby zapewnić im kompromis pomiędzy bezpieczeństwem i komfortem. Jednym z ważniejszych elementów każdego zawieszenia są tuleje, zrobione najczęściej z metalu i gumy. Podczas normalnej jazdy tego typu rozwiązanie sprawdza się całkiem dobrze, i dlatego też posiadacze aut nie muszą z nim nic robić. Całkowicie odmiennie wygląda jednak sytuacja, jeżeli ktoś planuje swoim autem jeździć trochę bardziej sportowo lub terenowo. Wtedy zawieszenie narażone będzie na zupełnie inne przeciążenia, co w skrajnych sytuacjach może doprowadzić nawet do uszkodzeń gumowych elementów tulei. W takich sytuacjach może przyjść z pomocą tworzywo sztuczne znane jako poliuretan. Jak się okazuje, materiał ten świetnie się sprawdza w zawieszeniach, gdyż daje odpowiednią sztywność i odporność na mocne przeciążenia.
Wytrzymałość ta będzie nawet parę razy wyższa od klasycznych rozwiązań, dzięki czemu tuleje poliuretanowe są dzisiaj powszechnie stosowane w różnego rodzaju motorowych sportach. Jednak konsekwencją wykorzystania takich elementów jest dużo twardsza i sztywniejsza praca zawieszenia pojazdu, wpływająca na komfort jazdy. Aby jednak poliuretanowe tuleje mogły pełnić swoje zadanie, to muszą zostać wykonane bardzo dokładnie. Jeżeli będzie za dużo luzów pomiędzy danymi elementami, to będzie to miało duży wpływ na jazdę. Dlatego też istotne jest, żeby producent poliuretanowych tulei je zrobił bardzo precyzyjnie.
+Tekst Sponsorowany+